Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan en Carola - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld

Door: Jan en Carola

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

20 Januari 2008 | Laos, Luang Prabang

Lieve allemaal,

Na Biefstuk met champignonsaus, patat en sla vonden we het tijd voor een nieuw bericht na een internetloze week.
We zitten nu in Luang Prabang en het is voor ons even omschakelen.
Het is hier weer modern / westers.
Ons laatste bericht kwam uit Luang Nam Tha en daarna hebben we ontzettend mooie dingen gedaan en gezien.
Allereerst zijn we naar Muang Sing geweest. We dachten met de bus te gaan, maar dit bleek een pick up truck. Met zijn allen (incl. kippen) in de laadbak.
In Muang Sing hebben we een trekking gemaakt van 1 dag door diverse dorpjes van minderheden (o.a. Akha en Hmong).
In het laatste dorp zouden we opgehaald worden door de tuk tuk, maar deze liet even op zich wachten. Wij mochten bij een familie thuis op de ' veranda ' in de schaduw zitten. We raakten 'in gesprek' en de foto's die we bij ons hebben van onze familie deden het goed! Tig mensen hebben ze bekeken. Erg leuk om op zo'n manier contact te hebben met de mensen hier.
Vanuit Muang Sing weer teruggekeerd naar Luang Nam Tha. De terugweg was best spectaculair. Wij dachten namelijk dat de pickuptruck vol was, maar dat gaat in Laos even anders. Alle plekken, dus ook het 'middenpad' worden benut. Daar zaten we dan op kleine houten bankjes tussen gorgelende, rokende en etende laotianen.
Erg fris...
Vanuit Luang Nam Tha zijn we met de bus naar Nong Khiaw gegaan. Dit was een vrij lange rit met 2 lekke banden en 1 exploderende band. Toen waren we het echt zat en hebben met 4 andere toeristen een tuk tuk aangehouden en hebben de bus vaarwel gezegd!
In Nong Khiaw hebben we 3 nachten doorgebracht. De eerste nacht zeer basic incl. ratten (niet in onze pyama hoor Lars). De andere nachten in een super bungalow met prachtig uitzicht over de rivier de Nam Ou. Hier hebben we een wandeling gemaakt langs de rivier. Echt een super mooie omgeving daar met veel kleine dorpjes.

Vervolgens zijn we met de boot naar Muang Ngoi gevaren. Een super stoffig plaatsje zonder auto's en een straatbeeld bestaande uit kippen en honden. Stroom alleen tussen 18.00 en 21.00 uur en koude douche. Erg leuk en we hebben daar gister een hele mooie wandeling gemaakt.
Vandaag weer een lange reisdag gehad. Eerst met de boot terug naar Nong Khiaw, daarna met de tuk tuk ongeveer 4 uur naar Luang Prabang. De bus/tuk tuk vertrekt pas als hij echt vol zit. En dat is propvol! Niet alleen mensen, maar ook alle waren gaan mee. Zo hebben we al eens in de bus gezeten met allerlei fitness apparaten op het dak en ook eens met balen hout in het volledige middenpad.

We hebben zojuist weer lekker genoten van een warme douche. We hebben dan ook een guesthouse wat super is en ook wat duurder, maar daar gaan we lekker van genieten! Na 3 weken rijst en noodles vonden we het wel eens lekker vlees met patat en sla te eten en dat kan hier goed.
We blijven hier een paar dagen, hoe lang dat weten we nog niet.
Time to go to bed now! Hopen dat we nu eens niet vroeg worden gewekt door kippen en hanen en honden.

Veel liefs,
Jan & Carola

p.s. Heerenveen Ole Ole

• 20 Januari 2008 - 13:50

Hglm:

debus was toch niet toevallig een bmw. Blij weer iets gehoord te hebben.Zuinige noete betaal toch iets meer voor een hotel zonder ratten. Indien er een kleine bijdrage nodig is dan horen we dit wel.
    We wachten de foto's vol spanning af
    groetjes

• 20 Januari 2008 - 13:55

Jan En Carola:

We kwamen in het donker aan en bijna alles was vol, dus dan moet je wat. En ratten komen pas 's nachts en waren ook buiten ons hutje ;-)
    Bedankt voor het aanbod, we gaan wel eens een keer vijf sterren ;-)

• 20 Januari 2008 - 13:56

Lars:

hadden jullie ook ratten in jouw pyjama
    groetjes en een dikke kus lars

• 20 Januari 2008 - 13:59

Marit:

ik heb vannacht bijopa en oma geslapen.
    en zwem al zonder bandjes en alleen met een kurk.
    goed he
    groetjes en een dikke kus van marit
    kjkkloi mfgjjhg ghjjghgfvjh

• 20 Januari 2008 - 14:52

Karel En Trijntje.:

Hallo .Wat hebben jullie al weer een hoop beleefd.Maar wel geweldig Lars vond de ratten echt maar niks.We zijn blij dat we weer wat hoorden.Geniet hier maar even van de luxe en het lekkere eten.we zijn heel benieuwd naar de foto's,we wachten het weer af.Hier gaat alles prima.Groetjes en een dikke kus van
    Pa en Ma

• 20 Januari 2008 - 16:23

Meryam:

Klinkt allemaal geweldig!! Leuke foto's ook. Bah, ratten!
    Je ziet trouwens niet dat je geen make-up bij je hebt :-)

Kus van je schoonzus

• 20 Januari 2008 - 16:24

Gerard Van De Geest:

leuk om jullie zo te volgen. wat een geweldige ervaring. dat fietsen had ik niet verwacht in thailand. geniet er van.
    groeten

• 20 Januari 2008 - 16:56

Papaharry:

Leuk weer wat te horen en we wachten de foto's af. Zo erg is een rat toch niet?
    In dit soort landen kun/mag je alles eten en de Belgen noemen het gewoon waterkonijn, dus...!
    Liefs
    papaharry

• 20 Januari 2008 - 18:30

Marianne En Jan:

Hoi,hoi. Leuk om jullie berichten te lezen. Maar vooral leuk om jullie foto's te zien! Ik krijg acuut zin om ook te gaan; Jan krijgt een rolberoerte vrees ik.... Die rat is niet erg; zolang die maar niet bijt..... Het doet me denken aan ons hotelletje op Isla la Luna in Bolivia... Hier gaat alles zijn gangetje. Het is pet-weer; regen, regen. Je mist dus niks. Heerenveen doet het wel aardig in de competitie; dus daar mist Jan wel iets aan!!!! Jan is deze week met onze buurman naar de bekerwedstrijd van Heracles geweest. Ja, ja, dat is de plaatselijke club hier. Gelukkig hebben ze gewonnen. Jullie veel plezier verder, doe voorzichtig en we blijven jullie volgen!
    groetjes, Marianne en Jan

• 20 Januari 2008 - 19:30

Willeke:

hahaha dus last van ratten moeten julie alles een beetje beter schoonhouden foei foei foei haha nee grapje hoor we zijn blij dat we hier allemaal weer wat van jullie horen want je weet hoe de oudere generatie noeten is stres want jan en carola hebben nog niks van zich laten horen de jongere generatie heeft wel meer vertrouwen in jullie hoor dikke knuffel wil

• 20 Januari 2008 - 20:24

Cees En Hennie:

He he eindelijk toevallig sprak ik ria en roelof en toen zeiden we nog het duurt nu wel lang voor we iets horen en ja hoor dan toch nog een bericht nou jan en carola jullie hebben wel weer het een en ander beleeft maar ja daar zijn jullie ook voor gegaan om van alles te zien en beleven en is het niet zo dat de ratten daar Heilig zijn dat meende ik gehoord te hebben dus lief zijn tegen die beesies.En mochten jullie nu wel vroeg gewekt zijn door de honden of kippen dan maar zo denken het hoort er bij en daar zijn jullie voor gegaan om iets mee te krijgen van de mensen daar en je went aan alles dan hoeven jullie ook niet te wennen om weer vroeg op te staan als je weer thuis bent(grappie)geniet lekker daar en tot hoorens. Groetjes cees en hennie

• 20 Januari 2008 - 20:47

Maurice:

Tsjonge tsjonge tsjonge,

Zo'n prachtige avontuurlijke reisbeschrijving en dan afsluiten met Heerenveen olé olé.

Je loopt daar toch niet in een Heerenveen-shirt rond Jan? Ze kennen daar waar jullie komen waarschijnlijk alleen maar Ajax.

Tot mails!

Maurice

• 20 Januari 2008 - 21:18

Harry En Christa:

Wat weer een belevenissen. Ik zie jullie al zitten in de tuktuk. En ja, na 3 weken rijst smaakt zo'n biefstukje en patatjes vast erg lekker!. Wij gaan nu ook naar bed. Het waait en het regent dus dat ligt heeeeel lekker.Veel liefs
    pa/ma

• 20 Januari 2008 - 21:33

Harry En Christa:

Zojuist nog even een poosje op google earth gekeken. The golden temple above the bridge gezien! Gaan jullie ook vast doen! Grappig dat wij op deze manier ook een indruk hebben wat jullie zoal beleven. Maar we wachten op jullie foto's!!!!! Liefs

• 21 Januari 2008 - 16:17

Jan Reintjes:

mooie foto's weer. Weet je zeker dat het ratten waren en geen hamstertjes?

groetjes

PS Lucky Heerenveen

• 22 Januari 2008 - 19:32

Jan En Annie:

Hallo, Jan en Carola
    Fijn te horen dat het erg goed met gaat met jullie, leuke foto\'s en mooie verhalen. En is mooi dat je in contact komt met de plaatselijke bevolking. Dat is soms erg nuttig. Hier bij ons en Relaprint gaat het goed. Wij houden contact. Groetjes Jan & Annie

• 22 Januari 2008 - 21:23

Gerrie:

Hoi hoi

Wat prachtig die vijver met Lotus!! Sowieso lijkt de natuur me daar heel erg indrukwekkend.
    Is er verschil te ontdekken tussen de \'Laotiaanse\'cultuur en de Thaise? Ik zag dat jullie soms wat warmer gekleed zijn en de vrouwen daar ook; Heeft dit ook te maken met de cultuur of is het gewoon de temperatuur, te koud/bescherming tegen de zon?
    Soms back to basic is ook niet verkeerd, doet je beseffen wat je thuis hebt.
    Leuk, contact met de lokale bevolking; Interessanter dan dat toeristische gepraat!
    Ik kijk zeker uit naar het volgende bericht.

Groetjes Gerrie

• 23 Januari 2008 - 07:06

Karianne:

Fijn eindelijk weer een berichtje! Dat wisselen van vervoer samen met andere backpackers klinkt erg bekend..haha. Het ziet er allemaal schitterend uit en wat een mooie foto\'s! Veel last van opdringerige mensen? Met het druilerige weer hier is het er eindelijk van gekomen om de kamer te veranderen...is ook spannend..ha.
    Kus van ons hier in Culemborg.
    Ps de supporters van Heerenveen zagen er wel blij uit, maar de spandoeken met \'Jan, waar ben je toch?\'waren ook erg opvallend.

• 24 Januari 2008 - 09:25

Yvonne:

ratten zijn schone beessies!!!!

• 24 Januari 2008 - 10:56

Marcel:

Zo te zien hebben jullie het naar je zin.
    Ik zit nu al weer een week in Uruzgan.
    Hier alles goed.internet is traag dus bel alleen met Angelique.
    Veel plezier nog en probeer jullie tevolgen vanaf hier op Tarin Kowt.

Groetjes Marcel