We zijn in Laos!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Jan en Carola - WaarBenJij.nu We zijn in Laos!!! - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

We zijn in Laos!!!

Door: Carola en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

11 Januari 2008 | Laos, Vientiane

Lieve Allemaal,

We zijn alweer 3 dagen in Laos en dat bevalt ons tot nu toe goed.

Vanuit Chiang Rai zijn we met de local bus naar de grens met Laos gegaan. Daarna met de boot de mekong overgestoken en zonder problemen ons visum gekregen. En dan sta je ineens in weer een heel andere wereld. We hebben overnacht in een verschrikkelijk guesthouse in Houai Xai: ja ja het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen.
Maar dit zijn we alweer vergeten,want we hebben nu een prachtig stekkie. We zijn bij deze keuze ook erg kieskeurig geweest.
Vanuit Houai Xai zijn we met de minibus naar Luang Nam Tha gereden. Dit is in de bergen in het noorden van Laos.
Gister aangekomen en vandaag de omgeving bekeken op mountainbikes (Maurice bedankt voor de tip ;-) ). Het was weer een prachtige tocht door diverse dorpjes over stoffige wegen en langs rijstvelden, waar net wordt geplant. Het begint hier langzaam groener en groener te worden. Werkelijk een schitterend gezicht.

Morgen is het plan een dorp verder te gaan. Hier willen we een markt bezoeken en een trekking van 1 a 2 dagen maken.
We zien wel weer wat het wordt.

Even voor jullie beeld, we zetten eens op een rijtje wat hier zoal e.e.a. kost voor 2 personen in euro:

Ontbijt: 3,00 (en dat was duur!)
Mountainbike: 1,40
Kamer: 4,20 incl warme douche
Lunch: 1,00 (broodje la vache qui rit)
Cola: 0,70
Diner incl. drank: 3,00

Zo komt splinter door de winter!

Verder genieten wij hier iedere dag van het mooie weer ('savonds koelt het hier flink af, dus slapen goed!), het lekkere eten en de aardige mensen.

Tot later!

Liefs,
Jan en Carola

p.s. Bedankt voor al jullie leuke berichten. We vinden het heel leuk dit allemaal te lezen.

• 11 Januari 2008 - 13:51

Pappaharry:

Jammer dat jullie niet in de chatroom waren. Heb het nog geprobeerd. Prachtig dit allemaal. Doet mijn hart weer helemaal opbloeien met die mooi aziatische foto's. Genieten hoor!
    liefs
    pappaharry

• 11 Januari 2008 - 15:39

Annie En Meilom:

Mooie foto's en wensen jullie veel plezier en een mooie vacantie

• 11 Januari 2008 - 15:47

Andre En Marije:

Halloooo!

Wow, geweldig weer, ook hier! Wat hebben jullie alweer veel gezien en gedaan in zo'n korte tijd eigenlijk! Geniet maar weer verder. We kijken weer uit naar het volgende verhaal!
    Liefs van ons allemaal!

• 11 Januari 2008 - 18:06

Dick En Emmy:

Wat een mooie plaatjes weer, een ook zo'n aantrekkelijk financieel plaatje!! Daar kan de Hollandse Aldi niet tegenop.
    Wij gaan morgen weer even lekker in Steenwijk aan de borrel met de "ouwelui", zo komen wij de winter door.
    Liefs,
    Dick en Emmy

• 11 Januari 2008 - 18:21

Aron, Sandra, Kids:

Geweldig om jullie zo te volgen. Prachtige foto's. Net ook even de kids laten zien, vonden het ook reuze spannend. Begrijpen alleen niet dat jullie daar nu zijn. Het weer is ronduit dramatisch hier, jullie hebben het allicht beter. Wel lekker weekend nu. Ga volgende week even naar Wout.
    Dikke smok van ons. Oh Aron heeft een nieuwe auto, super gaaf. Rijdt als een tiereglier.
    Kus en doe voorzichtig!

• 11 Januari 2008 - 18:56

Bart & Elly:

Laos is móóóóiii!! Prachtige natuur zo te zien. De foto van Jan in het rijstveld kan zo in de Steenwiecker Courant. Wij zouden willen dat dat de bouw ook zulke mooie prijsjes hanteerde, dan konden wij ook weer gauw op reis....
    Heel veel plezier nog, we blijven jullie op de voet volgen!!

• 11 Januari 2008 - 19:00

Maurice:

Kan die Steenwiecker in dat Rijstveld de mensen die hard aan het werk zijn niet even een handje helpen? hahaha
    Ziet er allemaal erg prachtig uit daar.
    Mooi om mee te maken en voor jullie waarschijnlijk nu al onvergetelijk!

De komende tijd zal ik jullie natuurlijk voorzien van nog veel meer goede tips.

Groet vanuit een regenachtig (en troosteloss) Steenwieck,

Maurice

• 11 Januari 2008 - 20:49

Elisabeth:

3 euri voor een diner met drank?!!! Waar zit dat restaurant?? :D

• 11 Januari 2008 - 21:09

Tineke:

Wat schitterende foto's.
    Volgens mij hoeven jullie niet over je lijn in te zitten met al dat gefiets.
    Bij Patijntje moet je iets meer betalen voor een diner!
    Lieve groet,
    Tineke

• 12 Januari 2008 - 00:04

Cees En Hennie:

echt mooi en die zonsondergang daar zit romantiek in dat is nou een mooi plekkie JAN OM CAROLA TE VRAGEN ha ha het zweet breekt je al uit natuurlijk. Nee maar zonder dollen het ziet er weer toppie uit en dan voor dat geld zo kun je nog wel een poosje vacantie vieren toch. Hoe schattig dat omaatje wat een klein wievie lijkt me.De natuur krijg je nooit genoeg van volgens mij. Het ziet er zoooooooooooo mooi uit .Geniet nog maar lekker daar aan de andere kant wij doen het hier wel van de regen.groeten en tot hoorens hennie

• 12 Januari 2008 - 12:26

Christa:

Zojuist gekookt voor Dick en Em die bij ons, ouwelui een happie komen doen. Zelf koken en dan toch nog duurder uit als in Laos!! We gaan met z'n vieren naar Gé Reinders met Crescendo: Blaosmusik. Kijken wat 't wordt. Gisteren het kappertje bezocht. We hebben het uiteraard over jullie gehad! Goeie reis verder en misschien beveelt Maurice jullie nu wel een scooter aan! Liefs ma.

• 12 Januari 2008 - 13:52

Kleine Jan En Liane:

hé die Jan en Carola,

alles nog onder controle zegals jullie door die rijstvelden lopen wel op de paden blijven he, je weet het maar nooit of er een verdwaalde landmijn ligt. Sorry flauwe grap en voor ik het weet heb ik ome Karel in de stres. Wij wensen jullie veel plezier en geluk met jullie korte vakantie.

Groeten van hieruit

• 12 Januari 2008 - 17:57

Jelke:

Hallo Jan en Carola,
    Goed om te horen en zien dat alles goed gaat mooie fotos en zo. Ik zal proberen om een beetje op de hoogte te blijven.
    Hier alles goed een beetje aan het bijkomen van de laatste maanden.
    Succes met jullie avontuur en keep in contact.
    P.S. heeft Jan zijn pilletjes nodig?
    Groet Jelke

• 13 Januari 2008 - 18:57

Andre En Coby:

Hallo buurtjes, wat zeggen ze ook al weer, een verre buur is beter dan een goede vriend, ja toch? Geweldig om jullie reis op deze manier te kunnen volgen! We vroegen ons af, hoe kom je aan voldoende drinken, water is toch niet al te veilig, frisdrank dus of iets sterkers?? Veel plezier verder!

• 14 Januari 2008 - 18:36

Sierd Els:

Jan en Carola,

We zijn jaloers op jullie, wat een belevenissen en zulk geweldig mooi weer.
    Heerlijk zo,n fietstochtje.
    Die goedkope maaltijden zijn ook bijzonder, Sonjabakkeren jullie ook of is dat niet nodig met al die beweging die jullie krijgen? We volgen jullie weg.
    gr.Sierd en Els, PS.Jeroen heeft ook even meegekeken.

• 15 Januari 2008 - 15:33

Yvonne En Lex:

we vinden het heel mooi. En...jullie zien er al aardig geïntegreerd uit, lekker bruin en met de beentjes tussen de rijst...wat wil de mens nog meer????

• 16 Januari 2008 - 11:16

Kees En Tineke:

Ik zit met ilsa (van annet) achter de computer foto s te kijken mooi landschap zo te horen is het daar erg goedkoop Jullie voelen je daar vast erg rijk ik bedoel niet alleen finacieel liefs tineke

• 17 Januari 2008 - 19:30

Arjan (arie):

He, avonturiers ik volg jullie eingenlijk vanaf gisteren via jullie site, sorry ik val er iets later in, maar ik hoef niets te missen door jullie leuke en complete site. Ga jullie vanaf nu op de voet volgen TOT LATER

Arie

• 18 Januari 2008 - 21:02

Cindy:

Hey!! jullie vermaken je gelukkig goed zie ik wel haha, gaaf hoor om al die foto's te zien en jullie te kunnen volgen! nou hier beleven we weinig vergeleken bij jullie haha maar dat kan ook niet anders.. ook weinig sproedjes;)
    maar we missen je wel hoor!!

• 18 Januari 2008 - 22:18

Henk En Marrie:

Weer een berichtje uit Steggerda; Wij volgen jullie met belangstelling!
    Leuk dat jullie zo genieten; Wij eten elke dag rijst met bamboe!!( EN SAMBAL)Grapje!!Missen julie de Hollandse pot niet; Morgen eten wij bruine bonen met spek, maar dat kunnen jullie nog lang genoeg eten!
    Fijn dat het zo goed verloopt en veel plezier!

Liefs Henk en Marrie

• 19 Januari 2008 - 13:22

Marjan De Lange:

Hallo Carola & Jan, wij zijn net weer terug uit Namibia (helaas). We hebben een schitterende reis gehad en ik ben nu even aan het genieten van jullie verhalen. Nog veel plezier daar en ik blijf jullie de komende maanden volgen.

groetjes, Marjan de Lange
    p.s. dinsdag weer naar spinning...zal wel niet meevallen :-)

• 20 Januari 2008 - 09:52

Karel:

Hallo allebij hier even een berichtje van mij met het goede nieuws voor Jan.
    Herenveen heeft AZ ingemaakt met 4-0.
    Hoe gaaat het verloopt alles nog naar
    wens.Zit met smart te wachten op weer
    mooi nieuws van jullie.Pas goed op elkaar
    en tot mails.Pa