Vakantie in zicht! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Carola - WaarBenJij.nu Vakantie in zicht! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

Vakantie in zicht!

Door: Carola en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

10 Juni 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hello All!

Allereerst hebben we, voor sommigen van jullie, langverwacht goed nieuws:
We komen binnenkort weer thuis!!!
Het was even raar een terugticket te boeken, maar tja... ooit moet je toch weer naar huis. Zondag 29 juni a.s. landen we om 20.15 uur in Dusseldorf. Aan de ene kant fijn om weer naar huis te gaan, aan de andere kant bevalt het leven ons zo wel en hebben we weinig zin ons dagelijkse ritme weer te moeten oppakken.

Inmiddels hebben we Indonesie gedag gezegd en zitten we alweer een paar dagen in Kuala Lumpur - Maleisie. Uiteraard willen we jullie nog wel vertellen wat we hebben gedaan in Tuk Tuk - Sumatra.
't Is wel een stuk minder spectaculair dan ons vorige verhaal, maar goed...

Tuk Tuk ligt op het eiland Samosir in Lake Toba. Dit meer is het grootste vulkanische meer van Zuid-Oost Azie. Tuk Tuk is een leuk plaatsje met diverse houtsnij-winkeltjes, restaurantjes en guesthouses. Ook hier was het weer erg rustig (te rustig voor de locals). Het gekke is dat het er wel duurder is dan bijvoorbeeld op Bali of Java.
Wij vonden het wel weer eens tijd onze ietwat dikker geworden lichamen wat beweging te geven en dus hebben we een mountainbike gehuurd. De fietstocht bracht ons door kleine dorpjes en langs vele rijstvelden. De rijst was hier net geoogst en dus waren de boeren druk bezig hun land te bewerken. De een met behulp van een buffel, de ander met een machine.
Onderweg werden we weer hartelijk begroet door de vele locals die we tegenkwamen. De mensen waren gelukkig weer vriendelijk, dat was in bijvoorbeeld Berastagi wel anders!
In het dorp Tomok, ook gelegen aan het meer, hebben we bij een aardig vrouwtje wat gedronken. We vroegen haar of ze misschien ook noodlesoep voor ons kon maken. Uiteraard, maar dan moest ze wel eerst even naar de markt. Even later zaten we aan een heerlijke kom verse noodlesoep, ondertussen gadegeslagen door vele nieuwsgierige oogjes.
Voor nog geen €1.30 (!!!) zaten onze buikjes weer vol en konden we de terugtocht aanvaarden.

Een dag later hebben we een motorbike gehuurd. Dit keer geen automaat, maar schakel. Even wennen voor Jan, maar al gauw had hij de slag te pakken.
Al met al was de tocht geen groot succes. Al vroeg op de dag begon het te regenen en dat is echt niet leuk als je op de brommer zit!
De bedoeling was het halve eiland rond te rijden en via de bergen terug te gaan. Aangezien het boven de bergen heel donker was, besloten we terug te gaan via dezelfde weg. Het landschap sprak ons ook niet erg aan. Wij vinden wat dat betreft Java en Bali mooier.

Afgelopen vrijdag hebben we Tuk Tuk verlaten. Eerst weer met de boot, daarna met een minibus naar Medan. Een mooie tocht van ongeveer 5 uur door rijstvelden. Medan vinden wij echt geen leuke stad en dus zijn we de volgende morgen gelijk doorgevlogen naar Kuala Lumpur, want deze stad is wel leuk!!!

We hebben hier nu 4 dagen doorgebracht. Het leuke aan KL is dat er verschillende wijken zijn. Zo heb je Chinatown met zijn pastelkleurige geveltjes, Little India met de koloniale gebouwen en prachtige, kleurrijk geklede vrouwen. En dan heb je natuurlijk nog een deel met diverse shopping-malls en moderne cafe's. Kortom, je waant je steeds weer in een andere wereld; modern westers of hectisch aziatisch.
Uiteraard hebben we ook de Petronas Towers bekeken; De hoogste twin towers van de wereld, 452 meter hoog.
Om een foto te maken van de torens, heeft Jan plat op de stoep moeten liggen, anders pasten ze er niet op ;-)
Om de stad van boven te bekijken hebben we de Menara Tv-toren (421 meter hoog) bezocht. Een razend-snelle lift bracht ons op 270 meter hoogte en vanaf hier hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Veel groen, veel hoogbouw en natuurlijk de Petronas Towers. We troffen het met het weer, geen regen dit keer, maar zon en blauwe lucht. Puur geluk, want vandaag hebben we weer veel regen gehad.
Iets anders wat voornamelijk Jan hier wel aanspreekt: Hij wordt hier als man zijnde aangesproken met Boss.
'Hello how are you boss?' :-)

Morgen vertrekken we richting Cameron Highlands. Hier willen we de theeplantages bekijken en van daaruit...
Gaan we eindelijk vakantie vieren :-)

We hebben een leuke bungalow aan zee geboekt op het eiland Kapas, gelegen aan de maleisische oostkust. Hoe lang we hier blijven weten we nog niet. We hopen in ieder geval op meer zon en minder regen dan de laatste weken, zodat we poepiebruin thuiskomen ;-)

Jullie horen wel weer van ons.

Bye Bye!

Jan & Carola

• 10 Juni 2008 - 16:13

Jan En Marianne:

we zijn eerste?? We zien er naar uit om jullie weer eens te zien en te spreken

groet

• 10 Juni 2008 - 17:07

Elisabeth:

Niet zeuren maar gewoon thuiskomen. Dat gelanterfant moet maar afgelopen zijn!! :-D

• 10 Juni 2008 - 17:33

Karel En Trijntje:

Dit ziet er weer goed uit.Heerlijk in zo'n hangmat. Luxe cottage met geweldig uit zicht.
    Geniet nog maar even van de laatste weken.Het einde is in zicht.
    Groetjes Pa en Ma.

• 10 Juni 2008 - 18:34

Andre:

En nu echt vakantie vieren....????? Het moet niet gekker worden. Geniet er nog maar even lekker van. Hier draait alles om voetbal. NL-It = 3-0 wereldpot.

Liefs Andre

P.S. Leuk dat jullie weer thuis komen

• 10 Juni 2008 - 19:11

Christa:

Jullie weer zien, voelen, spreken: heerlijk!! Maar dat zou ook op het eiland Kapas kunnen. Jammer dat ik nog geen vakantie heb.
    liefs en geniet er nog maar even van!

• 10 Juni 2008 - 22:02

Christiaan:

weer erg mooi allemaal, maar idd dat zinnetje van "eindelijk vakantie" vind ik ook niet echt passend hoor haha. En maar hard werken hier ;-)
    Maar goed, gun het jullie wel dat weet je. Geniet er van!!

• 11 Juni 2008 - 08:49

Dick En Emmy:

Elke keer alles gezien en gelezen, dat gaan we wel missen straks. Voelt ook een beetje als het eind van onze "meeleefvakantie" (een goedkope variant van het echte werk). Als jullie thuiskomen gaan wij op reis naar..... België (haha).
    Liefs,
    Dick en Em

• 11 Juni 2008 - 09:00

Els:

Heb nooit gezien, dat wij zo mooi op Tuk kijken bij binnenkomst........
    Geniet nog van jullie "vakantie"hier is het weer hard werken...hahahah
    groetjes

• 11 Juni 2008 - 12:32

Henk En Marrie:

JA JAN EN CAROLA AAN ALLE MOOIE DINGEN KOMT EEN EIND. MAAR STRAKS IS HET WEER .Eigen haard is goud waard.maar thuis is het ook niet alles zou opa zeggen liefs henk en marrie.

• 11 Juni 2008 - 20:02

Elly En Bart:

Hoog tijd dat jullie vakantie gaan vieren, het is echt afzien voor Jan in de hangmat (ahumm...). Niet verkeerd, op een maleisisch strand terugblikken op het afgelopen halfjaar... Goed geregeld!
    Tot mails maar weer!!

• 12 Juni 2008 - 12:02

Hennie:

ja ja en nu vacantie vieren??????????
    nou dat zou ik ook maar echt gaan doen want straks is het weer .....
    er keihard er tegen aan.
    en dat valt niet altijd mee, en echt ik spreek uit ervaring??? ha ha ha maar carola en jan het ziet er toch weer goed uit hoor. en ik moet zeggen ik zou het ook wel weer leuk vinden om jullie straks weer te zien. ondanks dat we hier in steenwijk elkaar ook niet dagelijks zien t,is toch anders als je zo ver weg bent.maar geniet nog maar lekker het is zo voorbij. groeten van uit steenwiek
    cees en hennie

• 14 Juni 2008 - 21:03

Yvonne:

grappig als we jullie straks weer (echt) voorbij zien rijden of lopen.....even een kletspraatje...Echt tussen haakjes, omdat ik laatst al heel enthousiast naar Carola aan het zwaaien was in een voorbij gaande auto. Dus; of ik wordt dement, of jullie zijn allang in Steenwijk en doen net alsof jullie er niet zijn..(??) hoe dan ook; binnekort weer in het echie!! Leuk!! en jullie zijn echt al bruin genoeg!

• 15 Juni 2008 - 15:26

Karianne:

Hoi, hoi!

Vond zelf de Cameron Highlands geweldig! Ook een super guesthouse: Father's. Met een franse kok, die heerlijk kookte. maar ja, dat is al heeel lang geleden..haha. Fijne strandvakantie!

• 15 Juni 2008 - 17:57

Yvonne & Cor:

dus nu weer snel naar huis. Wel jammer na alle mooie dingen, maar als je goed oplet is in Steenwijk ook nog wel wat moois te zien. Als je trouwens in Maleisie nog een oude hoogoven ziet, komt 'ie uit IJmuiden. Celeste is net voor haar werk een kleine week in China-Beijing geweest, wel ver bij jullie vandaan, maar toch, hier vandaan dezelfde kant op. Let de 29e even op als je uitstapt, het is dan net EK finale, met misschien wel een ouderwetse pot Nederland-Duitsland (net zo belangrijk als Heerenveen-AZ); doe maar vast een oranje shirtje aan. Nog veel plezier de laatste dagen en tot ziens, met de groeten uit Alkmaar.

• 17 Juni 2008 - 14:32

Willem En Erika:

Zijn net terug van onze eigen vakantie, dus even twee weken inhalen. En weer genieten van jullie belevenissen. (je weet wel dat je op de avond van de EK-finale terugkomt?)Nou, veel plezier maar weer!

• 23 Juni 2008 - 20:38

Anne-Marie:

Hallo Luitjes,

Nog even een berichtje achterlaten voordat dit allemaal voorbij is.
    ik zal het wel missen om af en toe even mooie foto's te bekijken van de andere kant van de wereld en jullie belevenissen te lezen.
    Een goeie reis terug.
    Als jullie geland zijn zijn wij net een dag onderweg in een camper vanaf San Francisco via allerlei omwegen naar Denver.
    Kevin wil ook een web log bij houden, benieuwd hoe ons dat af gaat.

Heel veel groetjes van koelemij.zijnopreis.com

• 24 Juni 2008 - 21:28

Lieneke:

Heeeee vakantiegangers,

Hoe is het nu???? de laatste paar dagen in het paradijs?

Groetjes,
    Lieneke