This is Paradise!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jan en Carola - WaarBenJij.nu This is Paradise!!! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

This is Paradise!!!

Door: Carola en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

05 Mei 2008 | Indonesië, Batavia

Hallo Allemaal,

Vorige week zaterdag kwamen we aan op warm, tropisch Bali. Aangezien het toen al donker was, konden we niet goed zien waar we toen eigenlijk terecht kwamen. Onze bungalow zag er prachtig uit met een openlucht badkamer incl. klein tuintje. En we hoorden de zee, maar waar die nu precies was?
De volgende morgen zagen we het; de zee lag in onze voortuin! Vanaf onze veranda, waar we elke ochtend ons ontbijt geserveerd kregen, keken we uit over een prachtige tuin en de zee. We werden in de watten gelegd door 3 heel aardige jongens, die echt alles voor je wilden doen. Wat wil een mens nog meer?

Een week lang heeft met name Carola hier geluierd, gezwommen, gelezen, gesnorkeld en gekletst met de verkopers van allerhande goederen op het strand. Ook de massage van onze huismasseuse was perfect.
Jan is daarentegen actiever geweest. In 3 dagen tijd heeft hij zijn duikbrevet gehaald. Eerst naar school voor veel theorie en 's middags de eerste duik in het zwembad. Erg intensief, maar wel heel leuk. De volgende dagen bestond uit 4 duiken, waaronder naar het scheepswrak 'the liberty'. 1 van de mooiste duikplekken ter wereld. De eerste duik in zee was heel erg spannend, maar de onderwaterwereld is supermooi. Einde dag 3 moest er theorie-examen gedaan worden en Jan is met vlag en wimpel geslaagd. Nu mag hij overal ter wereld duiken, dus dat zal hij vast nog wel doen de komende weken.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Sidemen gereden. Een prachtige route langs o.a. de mooiste rijstterrassen van Bali. In Sidemen kwamen we, na veel onderhandelen, weer terecht op een daalders plekje; een mooie kamer, groot balkon met uitzicht op de rijstterrassen en bergen. Ook hier weer vertroeteld door het personeel. Perfect!

Uiteraard hebben we de rijstvelden van dichtbij bekeken. Een prachtige wandeling van ongeveer 3 uur voerde ons dwars door de rijstterrassen over smalle dijkjes en steile paadjes. Ondertussen goed opletten dat je niet een slangetje of hagedis onder je sandaal kreeg...
Overal waar je keek zag je rijstvelden, palmbomen, bloemen en kleine hutjes. Echt helemaal geweldig en zoooo mooi om hier tussendoor te lopen! Dit is wat we misten, we zijn weer helemaal happy. We denken er zelfs over om hier nog een half jaar te blijven ;-)
Oftewel We Love Bali!

Vandaag zijn we via een mooie route naar Ubud gereden. Hier willen we gaan fietsen om het platteland te verkennen.

Jullie horen wel weer van ons hoe het ons is vergaan.

Selamat Jalan!
Oftewel
Tot Ziens!

Groetjes,
Jan en Carola

P.S.1 Chris hopelijk zijn de foto's groen genoeg?

P.S.2 Onze fotoruimte is bijna op. Wie oh wie wil ons sponsoren???

• 05 Mei 2008 - 14:34

Elly:

Zucht.... Dit lijkt me ook wel wat. I love Bali too.... Het Echte Genieten, zo te lezen!

• 05 Mei 2008 - 14:38

Maurice:

Het uitzicht vanaf de veranda doet me een beetje denken aan het uitzicht op het kantoor bij Relaprint. Alleen zie je dan geen zee, geen strand, geen palmbomen .......... zucht!

Ontzettend mooi om te zien allemaal.
    En Jan; je hebt na vanavond 22.00 uur nederlandse tijd alle tijd om te gaan duiken, want jouw Heerenveen is dan uitgeschakeld voor deelname aan de voorronde van de Champions-league. Maar ja; als je bent waar jullie nu zijn zal je dat waarschijnlijk weinig kunnen schelen.

Groet vanuit een zonnig Steenwiek
    Maurice

• 05 Mei 2008 - 14:54

Meryam:

Wat geweldig. Ik wil daar ook heen!! Kan me voorstellen dat jullie hier nog wel even willen blijven, maar nog een half jaar vind ik wel een beetje lang!

Geniet nog lekker,
    Dikke kus Meryam

• 05 Mei 2008 - 16:15

Sierdels:

Zijn nog aan het zoeken naar een bijzondere vakantiebestemming, Bali misschien? het lijkt daar een waar paradijsje!!!!!!!

• 05 Mei 2008 - 16:33

Elisabeth:

Nog leuke schepen gespot onder water?? (....grmbl....nog een half jaar wegblijven. BEN JIJ NOU HELEMAAL BESODEMIETERD CROOL??!! :-D)

• 05 Mei 2008 - 17:27

Christiaan:

Jaaa ook ik leef nog.
    Ontzettend drukke tijd gehad, maar nu ff 2 daagjes vrij.
    Geweldig weer jullie verhalen en foto's.
    Ik kan me best voorstellen dat jullie daar nog langer willen blijven. Kom ik wel ff langs als jullie het niet erg vinden.
    Hé ik mail 1 dezer dagen weer ff om bij te praten. Geniet van Bali!!

Liefs Christiaan

PS: Laatste CD-roms (laatste 2 uit NZ) met foto's zijn weer helemaal goed.

• 05 Mei 2008 - 19:58

Andre En Coby:

Wat een prachtige foto's, we genieten echt met jullie mee. Jan, hierachter is de vijver klaar voor je hoor, alleen het zicht is niet optimaal. Wij waren een paar dagen naar Terschelling, ook een eiland, weet je wel. Het is hier nu ook zomers warm en veel mensen hebben nog een weekje vakantie. We wensen jullie nog een heel fijne tijd. Groetjes!!

• 05 Mei 2008 - 21:55

Hennie:

ik zat even snel te kijken wat een pracht ik doe even een snel berichtje er volgt meer slama dattang geniet met volle teugen.gr hennie

• 07 Mei 2008 - 17:57

Yvonne:

Jeetje, wat een zaligheid! Groot gelijk Carola, laat Jan daar maar lekker bubbelen (ik wordt al claustrofobisch bij het idee alleen al) en laat jij je maar lekker verwennen door die drie mannen die alles wel voor je willen doen... de mens heeft daar volgens mij echt niks meer te willen!!!

• 07 Mei 2008 - 18:42

Smitjes:

Waaaanzinnig!! We komen er aan!!!
    Zucht, inderdaad ook zomer in Nederland.
    Heb net ook even m'n duikbrevet gehaald, in de achtertuin in m'n zwembadje van 1 bij 1.. Geniet lekker verder daar op het mooie Bali, liefs van ons!

• 08 Mei 2008 - 12:09

Dirk:

Mooie foto's. Groeten uit Buitenpost

• 09 Mei 2008 - 08:43

San En Aron:

Wat een genot weer voor jullie. Het ziet er prachtig uit. beetje late reaktie, maar we hadden computer pech. Goed van Jan zeg!!! En luieren en kletsen en zwemmen, Carool, valt ook niet mee, ha ha. Niet nog een half jaar blijven hoor, denk erom!!!!
    Kijk ernaar uit om jullie weer te zien. Het is hier erg warm, kids vanmiddag lekker in badje in de tuin en moeders misschien ook wel. Geniet nog even en tot gauw. Kus van ons.

• 10 Mei 2008 - 20:32

Hennie:

hallo daar wat is het toch mooi daar en dan die bungalow je zou er inderdaad blijven wat heerlijk dat is echt een mooi plekkie en dan dat uitzicht ,dat is echt vacantie en jan toppie jongen je duik brevet ik heb gehoord dat ze hier bij de brandweer nog mensen zoeken die een beetje kunnen duiken dus ha ha (grappie)maar ik neem m,n petje af hoor ik deed het niet.hoe is het eten daar,kook je zelf of word het voor jullie gedaan.want jullie kunnen het zelf ook na die kook lesdie je hebt gehad toch.ik zou zeggen tot hoorens en groetjes van deze plek.
    hennie

• 11 Mei 2008 - 07:33

Jan En Annie:

Hoi carola en Jan
    Wij zijn wel een beetje jaloers op jullie reis, schitterende foto en mooie verhalen. Wij blijven jullie volgen groetjes.

• 12 Mei 2008 - 11:22

Brent En Anneke:

He reizigers!!

Van de week ons waarbenjij.nu fotoboek binnen gekregen!!!! Ziet er erg leuk uit en enorm leuk om ook weer alle reacties van iedereen te lezen. Echt een leuk ding om te hebben als herinnering.

Jullie vermaken je nog wel zien we. Lekker hoor!!! Werken is op zich prima, maar we willen t liefst zsm weer terug.....reizen!!!!

groetjes van ons