Bye Bye NZ, HK Here We Come! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan en Carola - WaarBenJij.nu Bye Bye NZ, HK Here We Come! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

Bye Bye NZ, HK Here We Come!

Door: Jan en Carola

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

05 April 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hello All,

Dit is alweer het laatste bericht vanuit NZ. Na 7 weken zijn we toe aan een nieuw avontuur.
Nieuw Zeeland vonden wij...
Amazing, Lovely, Magnificent, Great, Cool, Fantastic.
Kortom, wij hebben hier genoten.

Ons laatste bericht kwam vanuit Mount Cook waar we het plan hadden de Hooker Valley Track te lopen. Helaas betrok het steeds meer en ging het regenen.
Daarom gevlucht naar Lake Tekapo en i.p.v. Mount Cook de volgende dag Mount John beklommen met strakblauwe lucht. Hoezo Cook? Wij hebben John!

Daarna via Geraldine (met schitterende camping) naar Waipara gereden, want we hadden ontdekt dat dit een vrij nieuw wijngebied is in NZ.
Na een proeverij enkele flesjes ingeslagen en omdat het geld voor die dag toen weer op was, geslapen op het station Waipara Sleepers.
Hier werden we 's ochtends wakker met de geur van vers gebakken GRATIS brood. Daarbij gratis verse eitjes... De dag begon weer goed!
Op naar Banks Peninsula, het schiereiland bij Christchurch. Nog een mooi deel van NZ met o.m. prachtige baaien, hoge bergen en het leuke, franse stadje Akaroa.

We zitten nu in Christchurch, een erg relaxte stad. Morgen vliegen we naar Hong Kong waar we een vrij luxe kamer hebben geboekt voor de prijs van een simpel kamertje. Lang leve internet.

Straks nemen we afscheid van Bongo onze trouwe vierwieler.
7 weken lang onze metgezel tijdens onze tocht. We hebben hem niet horen klagen, maar wij verlangen wel weer naar een echt bed. Hoewel we in Laos en Cambodja al kennis hebben mogen maken met de graniet harde chinese bedden...

Op naar rijst!
HONG KONG HERE WE COME!

Jan & Carola

P.S. Lars, Marit en Niels, we gaan nu naar het rode land.

• 05 April 2008 - 05:27

Karel En Trijntje:

Hier zijn we nog even.Nog net voor we weg gaan konden we nog fijn jullie bericht lezen.We vertrekken zo naar de zon(dat hopen we tenminste)want het regent hier al weer.Jullie horen weer van ons van uit Frankrijk.
    Groetjes

• 05 April 2008 - 05:29

Maurice:

de foto's hebben allemaal veel weg van een schilderij: prachtig.
    Volgens mij hoef je je als je in Nieuw Zeeland woont nergens druk om te maken, althans die indruk maakt dat land op mij.
    Lijkt me wel een enorme omslag; van het heerlijke rustige Nieuw Zeeland (met zijn vrouwenoverschot; hè Jan?!?!?) naar het jachtige Hong Kong. Maar ook daar zullen jullie je ongetwijfeld weer vermaken.

Groet vanuit een druiperig Steenwiek.

Maurice

Mark En Yvonne:

....zucht.....mooi!!!!!!!!!!!!

• 06 April 2008 - 02:21

Sierdels:

Jan en Carola, we zijn onder de indruk, van wat jullie allemaal zien en meemaken. Zoveel indrukken op jullie netvlies, nu van de rust in de drukte....en naast jullie toch enigszins kleine behuizing inderdaad naar een echt bed...
    Wij genieten mee van jullie reis..
    tot een volgende keer

groetjes

• 06 April 2008 - 12:25

Ted En Corry:

Hoi Carola en Jan,
    Jammer dat we jullie aan je werk herinneren. Toch willen we even laten weten dat we het erg leuk vinden om van tijd tot tijd op de hoogte te blijven van jullie belevenissen. Fantastisch. Geniet nog maar veel. Groet Corry en Ted.

• 06 April 2008 - 19:39

Karianne:

Ziet er allemaal weer toppie uit! Goede reis naar Hong Kong ( lekkere bedden in Azie?!). Uitslagen Anouk allemaal goed, dus wij zitten met onze neus in de vakantiegids! Liefs van ons uit Culemborg.

• 06 April 2008 - 20:01

Cees En Hennie:

hallo lieve carola en jan lieve mensen wat doen jullie veel indrukken op,dat is straks niet meer bij te houden het is echt sprookjes achtig als je die kerk ook ziet en die zonsonder gang heeeeeeeeeeeel mooi die foto van de straat is net uit een film.Toen ik jullie verhaal las dacht ik die gekken gaan ze op een station slapen tot ik het zag hoe leuk daar had ik dan ook geen moeite mee daar zou ik ook wel een nachie door willen brengen,doet zo knussies an.wij wensen jullie veel goeds toe en pas op je zelf.liefs van uit het koude holland groeten dikke knuffel hennie

• 07 April 2008 - 18:12

kip met pinda's
    garnalen in knoflook
    lemon chicken
    vis tippan

en nu met stokjes eten !!!!!!!!!!!!

groetjes

• 09 April 2008 - 06:58

Anneke En Brent:

He hallo dan,

Zie dat jullie een kea live hebben gezien, wat cool!!! Zijn nu een paar dagen thuis en beginnen weer in t ritme te komen. Superleuk om iedereen weer te zien, maar dromen veel weg met onze gedachten...... Ik denk dat we volgende week een ticket boeken :-) kon dat maar....

fijne tijd in HK!!

gr. Anneke & Brent

• 09 April 2008 - 07:30

Elly:

Gelukkig blijven jullie toch echte Hollanders hé, als het maar gratis is, haha! 7 weken NZ zitten er alweer op, wat vliegt de tijd toch! Nu weer terug in het hektische Azië, ben benieuwd naar jullie nieuwe avonturen! Zal weer compleet anders zijn dan NZ, maar ongetwijfeld net zo prachtig. Blijf genieten, tot mails!

• 09 April 2008 - 17:02

Christa:

Tja, Hong Kong: nieuwe plaats, nieuwe kansen! 7 weken NZ is voldoende lijkt me en dat blijkt ook wel. Hopelijk hebben jullie een heerlijk bed in HK en één ding is zeker: ook daar kijk je weer je ogen uit! Stuur alle aankopen maar naar ons toe, we bewaren het wel! Ik mag morgen weer voor de BHV zodat we al onze collega's weer kunnen redden. liefs en genieten maar
    Christa

• 09 April 2008 - 19:01

Roelof En Ria:

Hallo,
    bedankt voor jullie leuke berichten.
    We kijken nu alweer uit naar jullie nieuwe belevenissen.
    groetjes, Ria.

• 09 April 2008 - 20:01

Sandra En Aron:

Ha lieverds! De foto's zijn weer geweldig, maar kom nu maar gauw thuis, ha ha!! Wat zal het apart zijn om je gewone leventje weer op te pakken als je dit allemaal hebt meegemaakt. Sanne vorige week 4 jaar, nu ook naar de kleuterschool. Schoonpa Jan 60 geworden zaterdag, dus een enorm leuke party gehad. Allemaal erg gezelli. Zo benieuwd hoe het live met jullie is!
    Geniet nog even. Dikke smok van ons.