Zonder goud verder - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jan en Carola - WaarBenJij.nu Zonder goud verder - Reisverslag uit Mount Cook, Nieuw Zeeland van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

Zonder goud verder

Door: Carola en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

29 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Mount Cook

Hi Everybody!

Fantastisch wat een berichten! Na 3 maanden gaan we iedereen toch wel missen (behalve afdeling 5.0 en Rela dan ;-) ) en dan doen veel berichtjes ons goed.

Helaas, het goudgehalte was wel erg laag in Arrowtown, wat overigens wel een heel leuk historisch plaatsje is. Hier hebben we dan ook een groot deel van de dag doorgebracht, waarna we naar Queenstown zijn gereden.
Queenstown is de stad van de extreme activiteiten zoals jetboating, sky-diving en bungy-jumping. Wij hebben ook iets heel extreems gedaan, namelijk met de kabelbaan omhoog en daar een rodeltochtje gemaakt. Ook leuke actie :-)

Queenstown hadden we verder snel gezien. Op naar Te Anau en Milford Sound!
Goede Vrijdag op de weg van Te Anau naar Milford Sound, op een basic camping (een prachtige plek aan een meer met alleen een gat in de grond) overnacht. Bijna weggespoeld, het stortregende, en de volgende ochtend was het freezing cold!
Dat kon nog wat worden op de boot. Maar onze gelukspoppetjes werden ineens weer wakker. Al gauw kwam ons geliefde zonnetje erbij en in Milford Sound was er geen wolk meer te bekennen.

De boottocht door de fjorden (sounds) was fantastisch (Amazing!). Dankzij de regen waren er veel watervallen, welke we vaak van dichtbij konden bekijken. We hebben 2,5 uur genoten van het uitzicht vanaf het dek van "onze" 2-master. Dit was voor ons een hoogtepunt in NZ!

De rest van de paasdagen hebben we doorgebracht in het diepe zuiden, de Southern Scenic Route volgend. Weer een totaal ander landschap, maar we merken dat we het al een beetje gewoon gaan vinden. Klinkt best verwend ;-)
Tijdens deze tocht hebben we voor het eerst zeeleeuwen gezien: Machtige beesten!
De tocht eindigde aan de oostkust in Dunedin. Een leuke plaats met o.a. het meest gefotografeerde station van de wereld en een prachtig schiereiland. Otago Peninsula.
Hier hebben we het enige kasteel van NZ, Larnach Castle, bezocht en inspiratie opgedaan voor onze eigen tuin.
Verder hebben we veel vogels gezien waaronder de Albatros. Met een spanwijdte van 3 meter zweeft het beest sierlijk door de lucht. 3 meter! Da's bijna 2x Carola (in de lengte dan ;-) )

Hoog tijd om onze favoriete beesten te observeren: Pinguins en wel de Yellow Eyed Penguins. Dit is een bedreigde diersoort. We konden ze via een gangenstelsel en observatiepunten benaderen tot op enkele meters. Aangezien ze nu in de rui zijn, waren er veel aan land. Sommigen waren erg dik omdat ze zich voor ze aan land gaan, om hun veren te verliezen, helemaal volvreten.
Daarna in Oamaru de kleine blue pinguins gezien. 's Avonds komen de 30 cm grote beestjes na een dag vissen aan wal. Erg koddig om te zien. Hiervan mochten we geen foto's maken, omdat dit schadelijk is voor de ogen van de beestjes.

We zitten nu bij Mount Cook en het gaat nu gelukkig opklaren, zodat we de Hooker Valley Track kunnen lopen.
Hierover in een volgend bericht meer.

Nog een kleine week Nieuw Zeeland voor de boeg. Voor ons is het goed, we zijn wel weer toe aan nieuwe avonturen in Azie. Hoewel we Tibet en misschien China jammer genoeg moeten overslaan. Dit zullen we in Hong Kong nog eens goed uitzoeken.

Dit was het weer voor nu.

See You!
Jan & Carola

P.S. Er staat weer een nieuwe video op.

• 29 Maart 2008 - 02:07

Brent & Anneke:

He toppers,

Heerlijk weer hier in Christchurch :) We zijn net aangekomen bij ons hostel (stonehurst) waar we nog heerlijk kunnen staan met onze camper en alle faciliteiten zijn hier aanwezig. Wij duiken zo hier even in het zwembad en dan maar weer een herkansing wagen aan de steak die er bij jullie zo lekker uit zag. Hoop dat hooker valley een succes is bij jullie!!!!!!!

Geniet van jullie reis.

Groetjes,

Anneke & Brent

• 29 Maart 2008 - 07:25

Hglm:

die tarzan lijkt wel veel op ome jan. de foto's zijn weer super. ga lekker verder met het genieten van deze reis wij genieten met jullie mee. vanavond lekker naar de topper, de uitslag smsen we wel weer door. groetjes van ons hier en we horen wel weer.

• 29 Maart 2008 - 10:47

Jan En Marianne:

Hoi hier twente

prachtige foto's weer. Wat jullie zeggen over het landschap herkennen we goed. Wanneer je lang in een prachtige omgeving bent dan wen je er aan. Het wordt heel gewoon. Maar over Azie. China kun je toch wel bezoeken. Je moet alleen geen vlaggetje free tibet meenemen. En Jan moet zijn haren niet te kort knippen anders lijkt hij te veel op een vermomde tibetaanse monnik. Veel plezier in Azie.

groetjes

Jan en Marianne

• 29 Maart 2008 - 13:45

Karel En Trijntje:

Hallo.Met veel plezier de site weer bekeken.De chocolade sjakies zijn, om zo in te bijten.Wat heeft N,Z, veel variatie geweldig.Dat station Dunedin is net of het zo uit een film komt.Jullie hadden inderdaad heel veel berichten de laatste keer .Ik hoop dat we het record breken deze keer.Het begin is er al weer.
    Heel veel plezier verder en we horen wel weer.Groetjes.

• 29 Maart 2008 - 17:56

Kees En Tineke:

hallo Jan en Carola mooie foto's, vooral Mtrne Peak prachtig misschien probeer ik die ene foto wel te schilderen. Nu hier missen jullie niets (nou ja niets ons natuurlijk) Maar het is hier koud wij hadden een witte pasen dat is weer eens iets anders dan een witte kerst. Alles is hier verder goed.Wij gaan vanavond bij jou ouders op de koffie Jan. Dikke kus Tante Tineke en Oom Kees

• 29 Maart 2008 - 18:02

Cees En Hennie:

hallo jan en carola he he eindelijk weer een nieuw bericht ik zit dus haast elke dag op de site even kijken of er weer nieuws is, en ja hoor gelukkig was er weer wat. het ziet er weer toppie uit jongens geweldig, en heel eerlijk vind ik TARZAN toch wel super hoor ,maar even tussen door lex van mark en ivonne heeft een geweldige site en kun je als je wilt lid van worden namelijk TARZAN dus als jullie er weer zijn hoef je het niet echt te missen want dan meld je je maar aan bij lex . en zit je zo weer bij jullie tarzan.we hopen dat jullie blijven genieten (stomme vraag natuurlijk) maar als jullie genieten dan doen wij het ook het is en blijft een super belevenis.groeten en een dikke smok van uut steenwiek.gr hennie

• 29 Maart 2008 - 18:40

Elisabeth:

Jaja, goud zoeken en slapend rijk worden zeker! Dat wordt dus weer gewoon werken voor je geld ;-)

• 29 Maart 2008 - 19:39

Annie En Meilom:

Onvoorstelbaar wat jullie zien en meemaken.

• 30 Maart 2008 - 10:41

Yvonne En Lex:

Wij vinden de tarzan het mooist, maar de rest mag er ook wezen! Op de foto's lijkt het te mooi om waar te zijn, laat staan als je het allemaal echt meemaakt! Wat een kouwe douche als je straks terugkomt, alhoewel.... de steenwieker toorn,....de mist van de Kampe..... het mag er toch ook allemaal zijn!!!

• 30 Maart 2008 - 15:04

Bart & Elly:

Jan, we geloven nu echt dat je pinguins hebt gezien, haha.Tjonge, tjonge, Tarzan moet wel heel erg waggelen met zo'n lijf (Sonja Bakker?). Erg jammer dat Tibet er nu niet in zit. Maybe later... Geniet nog even van Nieuw-Zeeland, wat een geweldig mooi land.
    Tot mails!!

• 30 Maart 2008 - 19:18

Jelke:

Leuk hoor dat jullie rela niet missen.Voor ons vliegt de tijd om. Ik vind dit een schitterende manier om een beetje met jullie mee te reizen. Verbeeld ik het me of wordt Jan wat zwaarder? Geniet nog van Nieuw Zeeland en wat er nog komen gaat!
    Groet de Nijboertjes uit Fochteloo

• 31 Maart 2008 - 08:24

Brent En Anneke:

He,

Echt balen dat jullie m ook niet hebben kunnen doen en dat menen we echt!!! Wij zijn bijna onze laatste nacht hier in gegaan. Wisten jullie trouwens dat je n boek kan laten maken van deze site??? Kunnen mensen je ook kado geven, echt heel erg leuk!!! Hoop dat iemand t ons kado geeft, als je dan thuis komt en t ligt voor je klaar.....geweldig!! Kan je ook meteen alle verhalen erbij vertellen!!!

Nou, jullie nog heel veel plezier en wie weet tot ziens.

groetjes,

Brent & Anneke

• 01 April 2008 - 18:13

Andre & Meryam:

Lieve Jan en Carola,

Ziet er weer geweldig uit. Vooral die waggelende pinguin op de video is geinig. Verder zien jullie er top uit in de chocolade pakken. Heb je deze toegevoegd aan je bagage zodat je de mensen in Azie kunt verrassen :-)?

Liefs Andre & Meryam

• 03 April 2008 - 18:30

Harry En Christa:

Nog een paar nachtjes en dan is ook Nieuw Zeeland verleden tijd. Wat gaat de tijd dan ineens snel!!! In HK valt ook weer veel te beleven maar ik denk dat jullie dan weer snel richting "het echte Azië" gaan. We hebben weer genoten van de foto's en we wensen jullie een goede reis verder! Op naar de rijst en het minder georganiseerde leven.
    Herzliche Grüsse von der Peter noch ja!
    liefs
    pa/ma

• 04 April 2008 - 17:38

Geert:

Hallo Jan en Carola.
    Jammer dat jullie ons niet zo erg missen.
    Ik heb jullie net ontdekt . Goh , wat leuk zo'n reisje. Veel plezier verder en we laten nog wel van ons horen.

Gr. Geert en Jolanda

• 04 April 2008 - 18:46

Familie Clarijs:

He Jan en Carola,

Wat leuk die pinguins! Nina vond het filmpje ook geweldig. Daar wil ik ook naar toe, zei ze.
    Ook geen goud aan het eind van de regenboog? Blijf genieten!
    Maar dat is volgens mij geen probleem als ik jullie zo samen zie.

Groetjes Marcel, Annet, Nina en Ilsa