Fietsen in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Jan en Carola - WaarBenJij.nu Fietsen in Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

Fietsen in Chiang Rai

Door: Carola en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

08 Januari 2008 | Thailand, Chiang Rai

Hallo dan, daar zijn we toch nog een keer. We zitten hier in een geweldig guesthouse, met tropische tuin met leuke zitjes, heel rustig en een leuke kamer. En vrij internetten, dus toch nog een bericht. Gister zijn we vanuit Bangkok naar Chiang Rai, het noorden van Thailand, gevlogen. Dit was even duur als nachttrein en bus, dus deze keuze was makkelijk.

Vandaag zijn we een ware attractie geweest voor de plaatselijke bevolking. Op 2 kleine damesfietsjes incl. mandje hebben we ongeveer 40 km gefietst. Er is vandaag heel wat gelachen om ons en we zijn zelfs nog op de foto gezet. Maar hierdoor hadden we dus veelvuldig contact met de plaatselijke bevolking.

De fietsroute hadden we gekregen van de eigenaresse van het guesthouse en leidde naar Karen Village. Hier bevindt zich ook een olifantenkamp. We hebben hier de olifanten eten gegeven en vonden het weer een hele ervaring om ze aan te raken. Een rit op de rug van de ollies hebben we dit keer overgeslagen.

De rit op de fiets terug was warm en zweterig, maar we hebben een geweldige dag gehad.

Het is de bedoeling dat we morgen dit kleine paradijsje alweer gaan verlaten op weg naar Laos.

Hoe, wat, waar... Jullie horen wel weer van ons.

Liefs,
Jan en Carola

  • 08 Januari 2008 - 15:36

    Syta:

    Leuk hoor die berichtjes van jullie. Wist niet dat ik zo'n avontuurlijke familie had. Het lijkt wel een beetje op Peking expres wat jullie doen. Geniet ervan.

  • 08 Januari 2008 - 15:40

    Karel En Trijntje:

    Toch nog even iets van jullie gehoord .In gedachten zien we jullie al fietsen.Hartstikke goed Geniet er van en goede reis.
    Dikke kus Pa en Ma.

  • 08 Januari 2008 - 15:45

    Karel En Trijntje:

    Net de foto's bekeken.Die komen altijd wat later.Hartstikke mooi.Hippe fietsjes hoor.wat is het daar prachtig.
    Pa en Ma

  • 08 Januari 2008 - 18:01

    Maurice:


    Jullie zitten inderdaad in een prachtige omgeving!
    Hebben ze geen mountainbikes daar?

  • 08 Januari 2008 - 19:07

    Andre & Meryam:

    Lieve Jan en Carola,

    Het is bijna niet bij te houden al die berichtjes :-)Leuk om zo veel leuke verhalen te lezen, zeker met de bijbehorende foto's. Laat wel zien dat jullie het goed naar de zin hebben.

    Laat het volgende berichtje maar weer komen. Veel plezier verder. Liefs Andre en Meryam

  • 08 Januari 2008 - 19:34

    Karianne:

    Zo te zien missen jullie ons al heel erg...
    liefs!

  • 08 Januari 2008 - 20:51

    Marcel En Angelique:

    Leuke foto's
    Jan, niet te bruin worden daar.

    Gr Marcel, Angelique,Melissa en Kim

  • 08 Januari 2008 - 21:48

    Cees En Hennie:

    hallo attracie mensen hier ook nog even een berichtje van ons. wat een prachtige foto,s geweldig die olifanten daar heb ik nou altijd een zwak voor geweldig om die zo aan te raken en er zo dicht bij te staan.En als ik jullie was bleef ik toch een dagie langer in zo,n paradijsje je heb nog tijd genoeg geniet er van alles wat leuk is pakken ze niet meer af.groeten van ons allen vanuit het onbekende STEENWIEK.dikke knuff

  • 08 Januari 2008 - 23:26

    Harry En Christa:

    Dag lieve kinderen, wat een feest allemaal. Toch nog olifanten bezocht dus. Elke keer als ik die korte broeken en topjes/t-shirts zie denk ik: wat doen we toch verkeerd!! goeie reis naar Laos en tot mails.
    liefs van pa/ma

  • 09 Januari 2008 - 08:17

    Elisabeth:

    Ach, de een heeft een kat of een hond de ander een olifant. :)) Wat fanatiek zeg om met die warmte te gaan fietsen!

  • 09 Januari 2008 - 15:11

    Willeke:

    elke dag kijk ik weer ff op jullie site en denk ik bij me zelf goh wat toch mooi vooral het weer. en de olifanten vind ik ook geweldig maar denk ook oh bah waarom hun wel en ik niet haha nee hoor denk wel waarom zit ik in het koude nederland maar ik zou het niet durven zoals jullie dat doen ik vind het geweldig dat ik zo ook nog van alles wat mee krijg ben wel stiekem een beetje jaloers hele dikke knuffel wil

  • 09 Januari 2008 - 20:06

    Hglm:

    zo staan we te kijken hoe een olifant in de greppel valt in de dierentuin en zo sta je naast een olifant in thailand. je moet het allemaal maar kunnen verwerken in het koppie.Dat fietsen lijkt me wel vermoeiend. ik zou toch eens een jeep proberen. Lars en marit hebben de foto's van de olifanten uitprint en zijn trots ome jan en natuurlijk tante carola.
    Zijn benieuwd naar laos wat ons daar weer te wachten staat.
    Pas goed op
    Big(little) brother is watching you.
    groetjes

  • 10 Januari 2008 - 11:47

    W Koppel:

    Hoi daar wereld reizigers,
    Staan al heel wat leuke fotos op hoor. Ben nu al jaloers dat jullie in het zonnetje zitten en ik hier de kou moet doorstaan.
    Maar goed wij ploegen wel voort.
    Hoop dat jullie een schitterende tijd hebben, geniet ervan! :-)

    Willem

  • 10 Januari 2008 - 16:04

    Leon:

    Ik hoorde via Lieneke dat jullie een half jaar op pad zijn in het Verre Oosten. Wat fantastisch!!! Ik lees al heel veel dingen waar ik vreselijk jaloers van wordt.Maar het is jullie uiteraard van harte gegunt.
    Carola, je hebt wel een hele flexibele baas gekregen ik weet niet of ik het een half jaar zonder je had kunnen doen :0))
    Vanuit het koude Appelscha een hele goede reis, veel plezier en de hartelijke groeten (ook van Lucas)

  • 11 Januari 2008 - 09:24

    Kees En Tineke:

    hier een berichtje van ons nog een gelukkig nieuw jaar wij genieten van jullie reis het lijkt net of we er een beetje bij zijn. prachtige foto's geniet ervan en KIJK GOED UIT liefs Oom Kees en Tante Tineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juli 2008

Home Sweet Home

28 Juni 2008

Van Conimex naar Pickwick naar Bounty

10 Juni 2008

Vakantie in zicht!

04 Juni 2008

Monkey Business

24 Mei 2008

De Lonnie's
Jan en Carola

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 57995

Voorgaande reizen:

30 December 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: