Sawat Dee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Carola - WaarBenJij.nu Sawat Dee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

Sawat Dee

Door: Carola en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

03 Januari 2008 | Thailand, Bangkok

Oftewel Hallo!
Hier weer een bericht vanuit Bangkok.
We hebben het hier reuze naar onze zin.
Op nieuwjaarsdag weinig uitgevoerd; De nieuwjaarsduik in het zwembad was deze dag de activiteit.
De dag daarna was het dan toch tijd voor actie en hebben we 's middags de fietstocht door Bangkok gemaakt. Dit was fantastisch. Met 8 andere mensen + een gids zijn we op plekken geweest waar je normaal niet zou komen / heen zou gaan.
Het begin was wat hectisch; over drukke kruispunten, hopend dat degene die achter je zit jou ook ziet. En oh ja... ze rijden hier links! Effe wennen en we vergaten dit nog wel eens.
Al snel kwamen we door sloppenwijken, waar het Sawat Dee, Hello en handjeklap met kinderen niet van de lucht was.
Het leek soms alsof je door de woonkamer van de mensen fietste. Daarna volgden een soort jungle van bananenbomen, een park, tempels, een schooltje enz. enz.
Al met al een fantastische tocht.

Vandaag een cultureel rondje gedaan. We wilden beginnen in het Grand Palace, maar omdat de zus van de koning is overleden is deze enige tijd gesloten. Helaas... Dat gaan we dus niet meemaken.
Verder diverse tempels bezocht. Wat Pho (hier ligt een enorm boeddha beeld), Wat Arun, Wat Phra Kreo. In de laatste staat het heiligste beeld van Boeddha van heel Thailand. Alle tempels waren stuk voor stuk prachtig.

Zojuist ons buikje weer rond gegeten met de zoveelste Phad Thai. Noodles met groenten of kip of garnalen. Super lekker, we eten het bijna elke dag wel een keer (net als de Thai).

Langzaam beginnen we hier te wennen aan ons leven als backpacker en komen we helemaal tot rust. Zoals jullie lezen:
Wij zijn aan het genieten!

Tot later!

Liefs,
Jan & Carola

• 03 Januari 2008 - 13:43

Cindy:

Hoiii!! nog de beste wensen:) zoals ik het lees vermaken jullie je prima, hartstikke leuk. ik denk ook inderdaad dat je je ogen uitkijkt zeg!! heel veel plezier!!

Groetjes Cindy!!

• 03 Januari 2008 - 13:55

Karel En Trijntje:

Hallo.Wat fijn dat jullie zo genieten.Dat links rijden lijkt me ook niks ,maar ja dat went wel weer.zo te horen mag al dat lekkere eten wel van Sonja.Klinkt wel gezond.Hier alles goed.Voetbal nieuws:Perez is terug naar Ajax.Genieten erg van jullie site.Groetjes Pa en Ma.

• 03 Januari 2008 - 14:16

Little Nol:

JALOERS!!:-D . Super dat het begin van jullie reis zo mooi en voorspoedig is! Ziet er allemaal geweldig uit. Slaap lekker voor jullie zo meteen.
    Groet, Christiaan

• 03 Januari 2008 - 14:20

Harry En Christa:

Ooooooooo wat mooi allemaal! Geweldig om zo door een stad te gaan. Leuk hoor die foto's. Zien we jullie lekker smikkelen!! (doen wij ook hoor!)
    Heel veel liefs pa/ma

• 03 Januari 2008 - 14:25

Lieneke:

Hiiii,
    Ben net terug van mijn wintersport vakantie, maar dit ziet er ook echt fantastisch uit!!! Veel heel veel plezier gewenst, lekker genieten.. dit is toch een TOP begin van 2008! Nog de aller allerbeste wensen.

Kus,
    Lieneke

• 03 Januari 2008 - 15:40

Marcel En Angelique:

Happy New Year,

Leuke foto's.
    Ben ook aan het aftellen(14 dagen)en vlieg ik ook voor een half jaar weg.
    We zijn blij dat jullie je vermaken en goed zijn aangekomen.
    Hier is het koud op dit moment.

Gr Marcel,Angelique,Melissa en Kim-Lian

• 03 Januari 2008 - 17:00

Cees En Hennie:

liefe kinderen wat is dit super wat een geweldige foto;s nou dat eten lijkt me wel wat maar ik zag wel het flesie cola staan je hoort er toch een kopje thee bij te krijgen in ieder geval goed proeven dan kan ik het ook even proberen te maken even op de kruiden letten.Dat op die fiets ik zie me al met ceesie nou die zit dan zo bij de mensen aan tafel met fiets en al zie je het voor je en dan tegen een ander altijd zeggen goed uitkieken heur maar jan en carola het ziet er prachtig uit we blijven jullie volgen .liefs van ons allen

• 03 Januari 2008 - 18:26

Sandra En Aron:

Super om jullie zo te volgen. Ziet er tot nu toe heel bekend uit. Gaaf he Bangkok!!!! Toen we 30 dec. uit de Ardennen kwamen, zagen we om 14.30 uur een vliegtuig opstuigen boven Dusseldorf, misschien jullie?? Grappig dat wel.
    Fijn dat jullie zo genieten.
    Dikke kus van ons en de kids natuurlijk.
    San en Aron

• 03 Januari 2008 - 23:11

Gerrie:

Hoi hoi

Hier een berichtje uit Steggerda om jullie eerst eens even een heel fijn 2008 toe te wensen!
    Fijn dat alles zo voorspoedig verloopt; Genieten dus; Heel veel indrukken ( soms ook wel wat confronterend, denk ik) andere culturen, lekker eten; geweldig!
    We blijven jullie volgen.

Liefs van Marrie, Henk en Gerrie

• 04 Januari 2008 - 10:26

Willeke:

ziet er echt super uit allemaal raar dat je bijna bij de mensen in huis zit als je er langs fietst en het weer is er mooi zie ik wel hier is het gewoon ijskoud nou geniet lekker dikke knuffel uit het koude nederland
    knuf wil

• 04 Januari 2008 - 13:39

Dick En Em:

Wat gaaf zeg, en voor ons de perfecte manier om ook eens wat mee te maken: meeleven met avonturiers!
    Prachtige plaatjes. Ga zo door, wij genieten mee.
    Liefs,
    Dick en Emmy

• 05 Januari 2008 - 17:48

Sierd En Els:

Wat hebben jullie het heerlijk, een totaal nieuwe omgeving en dan ook zo'n heerlijke temperatuur, om jalours op te worden, we genieten mee van jullie reis, een goede start in 2008. liefs, S. en E.