Naar school - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan en Carola - WaarBenJij.nu Naar school - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

Naar school

Door: Carola en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

02 Februari 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Dit bericht is voor iedereen, maar speciaal voor Lars en Marit.

Lieve Lars en Marit,

Jan en Carola zijn gister naar school geweest! Met jullie spaarcentjes hebben we heel veel arme kindertjes blij gemaakt.
We zijn eerst naar een kleine winkel geweest waar we van jullie geld spulletjes voor de school hebben gekocht.
60 schriften, 100 pennen, 2 pakken gekleurd papier om te knutselen, 10 kinderscharen, 10 linialen, 8 pakjes wasco krijtjes en voetbalspelletjes.
We zijn naar een klein dorpje gegaan met de tuk tuk. Dit is in Cambodja een brommer met een soort koets erachter. Wij voelden ons daarin net een prins en prinses. Het dorpje was een uur rijden over een zandweg. Er is geen stroom en geen douche en de kinderen gingen daar eerst nooit naar school en wisten niet eens wat tekenen en kleuren was!

Totdat meneer Jan (ook een Jan) uit Nederland hier een school is begonnen.
Nu kunnen ze elke dag naar school en leren ze ook voor henzelf te zorgen, zoals bijvoorbeeld tandenpoetsen.

Wij mochten samen met de jongste kinderen uit het dorp naar engelse les.
De kinderen zijn 5-8 jaar en het is groep van ongeveer 50 kinderen. We hebben alle spullen daar aan de meester gegeven, want de kinderen nemen alles gelijk mee naar huis en dan is er de volgende dag niets meer op school.
De kinderen zijn hier heel erg arm en sommigen hadden alleen maar een onderbroek aan. Ze vonden het erg leuk dat wij er waren en vroegen onze naam. Ze krijgen thuis niet zoveel aandacht van hun papa en mama, dus ze wilden graag knuffelen met ons. Ze waren erg lief en waren niet bij ons weg te slaan.
Maar er moesten natuurlijk ook woordjes geleerd worden in het engels. Bijvoorbeeld boek, pen en stoel.
Daarna moesten er nog kleuren geleerd worden en toen was het tijd voor een spelletje met de door jullie gegeven voetbalspelletjes.
Wij vonden het erg mooi om jullie spullen aan deze kinderen te mogen geven.
De kinderen, de meester en meneer Jan zijn er heel erg blij mee.

Toen we weggingen uit het dorpje werden we door de kinderen uitgezwaaid; Bye Jan en Carola!

Lieve Lars en Marit, BEDANKT NAMENS ALLE KINDEREN UIT HET DORP!!!

Veel liefs en een dikke kus,
Jan en Carola

• 02 Februari 2008 - 12:01

Elisabeth:

Wat mooi dat jullie dat gedaan hebben!!

• 02 Februari 2008 - 12:36

Andre En Coby:

Net een nieuw bericht van jullie binnen, tref ik dat even! Hagel en sneeuw hier op dit moment, brrrr. Maar ik krijg het lekker warm van jullie mooie foto's en verhalen. Vooral doorgaan en veel plezier!

• 02 Februari 2008 - 13:49

Lars En Marit:

ome jan en tante carola,
    we zijn heel om te zien dat de kinderen blij zijn met de spulletjes.we zijn heel trots op jullie. ik laat het maandag ook op school zien heel leuk!!! een hele dikke kus van lars en marit

• 02 Februari 2008 - 13:53

Herman En Gerdi:

ook wij zijn natuurlijk heel trots op jullie. Het ziet er geweldig uit en wat zul je hier een goed gevoel aan overhouden.De eerste sneeuw is hier gevallen foto's volgen
    groetjes
    herman en gerdi

• 02 Februari 2008 - 14:17

Karel En Trijntje:

Wat een geweldige ervaring.Geweldig dat je die kinderen zo kan helpen.Ik denk heel emotioneel.Dat was het voor ons zelfs al toen we het lazen.Groetjes.

• 02 Februari 2008 - 14:43

Cees En Hennie:

JAN enCAROLA
    wat en geweldig iets dat jullie het er naar toe hebben gedaan en wat super van lars en marit dat ze de spaarcentjes aan jullie hebben mee gegeven daar kunnen we allemaal wat van leren ,en bij deze als jullie nou even je bank nummer aan mij door mailen zal ik mijn geld wat ik in een week verdien aan jullie over maken en dan kies je maar een goed doel uit .
    Ik vond het zeer in drukwekkend om die blijde koppie,s te zien.geweldig ga zo door. groeten en een dikke knuffel van ons allen.
    Hennie

• 02 Februari 2008 - 16:07

Marije En Andre:

Krijg helemaal kippevel! Super wat jullie doen daar! Veel succes en geniet lekker samen.
    liefs van ons

• 02 Februari 2008 - 18:26

Lieneke:

Wat ontzettend leuk en wat een goed idee. Dat jullie dit hebben mogen doen in dit leven. Het heeft jullie vast erg goed gedaan!! SUPER!!!

Liefs,
    Lieneke

• 02 Februari 2008 - 20:19

Brenda:

Beste Jan en Carola,

Een week zijn we weer terug in Nederland...net de eerste foto's opgehaald. Thailand was heerlijk...als jullie naar een eiland willen gaan dan is Ko Tao zeker een ontzettende aanrader..we hadden de perfecte plaats, een prive-baai voor de deur, helemaal perfect! Spannend was wel dat het net harry potter daar was: grote gekko's, vleermuizen door het restaurant heen, een haai tijdens het snorkelen (niet gevaarlijk..). Leuk om jullie site te zien! Zo ben ik toch nog een beetje in het buitenland! Mooi dat jullie nu in siem riep zijn! Hoe is anghor What?

Groeten, Brenda

• 02 Februari 2008 - 20:57

Supporter:

geweldig!!!!!!! 7-0 Dit moet je bijna missen su su su su sulymany.geweldige wedstrijd 7-0 gewonnen tegen vitesse.
    25000 roepen om gert- jan verbeek.
    de groeten van de trouwe supporters. ze gaan jullie nu ook volgen

• 02 Februari 2008 - 21:13

Jan En Liane:

super actie van zowel jullie als Lars en marit. He Jan volgende week moet PSV tegen Heerenveen, dat is misschien wel de nr. 1 tegen de nr. 2.

• 03 Februari 2008 - 15:08

Maurice:

Mooi zeg, hulp in de meest directe vorm die er is speciaal voor kinderen. Prachtig!

Overigens: Ajax Feyenoord 3 - 0!!!!!
    Volgend seizoen Bradley en Pranjic naar Mokum en dan wordt ons aller Ajax weer eens kampioen.

Groet vanuit een koud Nederland,
    Maurice

• 03 Februari 2008 - 17:02

Bart & Elly:

Wat een superverjaardag heb je gehad,Carola! Onvergetelijk. En wat een mooi cadeautje van Lars en Marit. Wat voor ons zo vanzelfsprekend is, is veel kinderen niet zo. Super om op deze manier iets te kunnen betekenen.
    Geniet nog, tot mails, en alááááf vanuit het zuiden!

Oh ja: nu we toch bezig zijn... Ajax - PSV 0 - 2, AZ - PSV 0 -2 , PSV - Heerenveen 2 - 0???? Het zal een spannende wedstrijd worden!

• 03 Februari 2008 - 19:15

Herma & Ton:

Fantastisch Carola en Jan dat jullie ook nog wat van onze weelde daar achter laten en natuurlijk ook een prachtig initiatief van Lars en Marit!
    Fijne verdere reis toegewenst.

groetjes vanuit een carnaval vierend Limburg