Van Rijst naar Kiwi - Dol Fijn - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Jan en Carola - WaarBenJij.nu Van Rijst naar Kiwi - Dol Fijn - Reisverslag uit Mount Maunganui, Nieuw Zeeland van Jan en Carola - WaarBenJij.nu

Van Rijst naar Kiwi - Dol Fijn

Door: Carola en Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan en Carola

20 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Mount Maunganui

We groeten zoals iedereen hier ons groet:
Hi Dear! How are you?
Hier dan eindelijk ons eerste bericht vanuit Nieuw Zeeland. We zijn hier alweer een paar dagen en toeren lekker met onze camper rond.
Voor diegenen die nogal geinteresseerd zijn in de tekeningen op ons ' huis '. Sorry! We moeten jullie teleurstellen, hij is gewoon WIT! Deze had namelijk meer vermogen en is nieuwer, dus in onze ogen betrouwbaarder. We zullen zien.
Wat wel even wennen is, is het links rijden, het stuur rechts en met je linkerhand schakelen, maar Jan heeft het al aardig onder de knie. We hadden een goede test in Auckland; Best een drukke stad, dus je wordt gelijk in het diepe gegooid. En dan de rotondes... Ach straks weten we niet beter.

Nieuw Zeeland bevalt ons goed. De mensen zijn erg aardig, de natuur is prachtig en we hebben tot nu toe leuke campings bezocht. Helaas regent het wel vaak (tot nu toe al meer regen gehad dan de 6 weken in Azie), maar meestal is dit 's nachts en 's ochtends.
In Auckland hebben we eerst 2 nachten doorgebracht bij Takapuna Beach. Eigenlijk niets gezien van Auckland, want we waren best moe van de lange reis vanuit Bangkok, dus hebben we lekker genoten van het mooie weer. Tijdsverschil was toch weer 6 uur. Wij zijn nu juist begonnen aan 20 feb terwijl jullie 19 feb nog moeten afsluiten. We lopen nu namelijk 12 uur voor.
Na Takapuna zijn we over het schiereiland Coromandel gereden, waar we op een leuke camping in Whitianga hebben overnacht. Wat ons opvalt dat het hier 's nachts doodstil is, iets wat je in Azie echt niet voor elkaar krijgt.
Vanuit Whitianga naar Mount Maunganui gereden, waar we gister een boottocht hebben gemaakt om met dolfijnen te zwemmen!
's Nachts had het behoorlijk gewaaid, waardoor er vrij hoge golven waren. In een mum van tijd waren we allebei vreselijk misselijk, waardoor Jan besloot de dolfijnen 'eten te geven'.
Maar wij zijn niet voor 1 gat te vangen en zodra er dolfijnen gespot waren, mochten we onze wetsuits aandoen, snorkel op, flippers aan en de koude zee in. We zagen er gelijk 1 onder ons doorzwemmen en toen... waren ze weg. We hoorden ze nog wel 'piepen'.
Later mochten we nog een paar keer het water in en zagen we zo af en toe dolfijnen. Vanaf de boot hebben we uiteindelijk nog een hele grote groep gezien, waar we niet mee mochten zwemmen omdat er kleintjes bij waren. Ze bleven maar met de boot mee zwemmen, springen en geluiden maken. Een geweldige ervaring!!!
's Middags klaarde het weer enorm op en zijn we naar het strand gegaan, want er moest nodig weer aan ons kleurtje gewerkt worden ;-)
We hebben het heerlijk hier, maar er is gewoonweg minder te vertellen dan in Azie. Het is hier natuur, natuur, natuur en gewoon heerlijk rustig, zonder dat je op elke hoek van de straat wordt aangeklampt.

De internetcafe's liggen hier niet voor het oprapen, dus de berichten zullen nu waarschijnlijk minder vaak volgen.
Hopelijk tot gauw!

Veel liefs,
Jan & Carola

• 19 Februari 2008 - 21:27

Karel En Trijntje:

hallo.Blij dat we weer iets van jullie gehoord hebben.Super die dolfijnen wat een ervaring.Nou een keurige camper hoor ,ziet er goed uit.groetjes.

• 19 Februari 2008 - 21:44

Hglm:

"leuke" camper ome jan en tante carola.
    wat zullen jullie tot rust komen met die geweldige natuur. geniet er lekker van.
    We proberen volgende week vanuit oostenrijk jullie te volgen
    groetjes van ons

• 20 Februari 2008 - 07:35

Nathalie Hoffman:

Zo wat gaaf zeg elke keer die leuke verhalen van jullie te lezen.
    En dan nu zwemmen met dolfijnen echt mooi, jullie beleven wat.
    Daar is dolfinarium niks bij natuurlijk... daar ben ik met papa wezen zwemmen met de dolfijnen maar zoiets vergeet je niet snel weer wat een mooie beesten.
    Ik wens jullie nog een hele fijne vakantie, en dat jullie veel mooie dingen mee mogen maken.

groetjes Nathalie

• 20 Februari 2008 - 10:57

Sierd En Els:

Wij genieten van jullie beeldende verhalen. Fijn, om zo mee te reizen. Na alle emotionele indrukken in Laos en Cambodja kunnen jullie nu fijn genieten van de rust en de schitterende natuur.
    Een fijne tocht en als er weer een internetcafé is horen we vast weer van jullie.
    groetjes

• 20 Februari 2008 - 11:55

Lars:

mooie dolfijnen ome jan en kroola

• 20 Februari 2008 - 12:11

Willem En Erika:

Als je na al die berichten en foto's nog geen vakantiebestemming weet! Nu dan even een heel andere omgeving. Maar ook mooi...
    Groetjes en veel genot verder!

• 20 Februari 2008 - 16:53

Hennie:

Fijn weer wat van jullie te horen en zoals de foto,s al laten zien is het weer prachtig.
    Leuke camper ook ik had gedacht dat die groter waren, maar je red je gauw toch en dit is wel weer heel wat anders.we wensen jullie nog een fijne tijd toe en tot horens.
    groeten en een dikke knuffel cees en hennie

• 20 Februari 2008 - 17:42

Elisabeth:

Is die camper voor Hobbits gemaakt?? ;-)

• 20 Februari 2008 - 18:56

Andre:

Hoi, ziet er allemaal super uit. Kan me voorstellen dat jullie hier heerlijk tot rust komen. Veel plezier verder en als het een beetje rustig is kun je een rotonde ook best op de Nederlandse manier nemen hoor. Hebben ze in Down under wel begrip voor met al die gekke toeristen. Ze wachten gewoon totdat je weer door hebt dat je links moet rijden.

groeten,
    Andre
    P.S. Carola: pak staat je goed:-)

• 20 Februari 2008 - 21:45

Henk En Marrie:

De foto's weer gezien en Henk maakt een vijvertje voor een klein dolfijntje; Leuk hè! Kunnen wij er ook nog eens mee zwemmen. Nieuw- Zeeland heel anders, maar minstens net zo mooi! Geniet ze maar weer en tot de volgende keer.

Doeg,
    liefs Henk en Marrie

• 21 Februari 2008 - 15:59

Mark Yvonne En Kids:

wat een lekkere rust om jullie heen. Volgens ons passen jullie best in dat autootje. Sociaal van je Jan! Je bent ook een echte dierenvriend....volgende keer wel eerst even vragen of je de dieren mag voeren!!!

• 26 Februari 2008 - 17:07

De Ski Groep:

dag familie,
    hier is alles goed net zomer 20 gr we hebben de dikke jassen nog niet aangehad.
    marit doet het goed op ski-les. Lars wordt skileraar. we zijn allemaal lekker verkleurd. We genieten lekker op de andere kant van de wereld.Hopelijk genieten jullie net zo als ons.we kunnen jullie vanuit oostenrijk goed volgen.
    hartelijke groeten en dikke kus van pa ma herman,gerdi,lars, marit,en de rest van de groep.

• 26 Februari 2008 - 18:07

Wim, Janet En Kids:

He daar. Hier een berichtje van de achterblijvers van de groep. Ja niet iedereen zit zover weg of in de sneeuw, maar er zijn ook mensen die werken.
    Echt indrukwekkend wat jullie meemaken, prachtige foto's, maar ja goed fototoestel he. Zal wel een mooi fotoboek worden. Als je hulp nodig hebt Carola dan vraag je maar zal alleen wel wat langer duren dan 6 uurtjes (haha).
    Er zitten bijna 2 maanden op en het gaat dus echt snel. Blijf genieten en mooie foto's maken. Wij genieten mee.

Groetjes de Timmermannetjes

• 26 Februari 2008 - 19:10

Bas Hoogers :

1 ding staat vast het is zeker knus in dat campertje.
    Maar het weer is daar mooi dus de deurn en ramen los.
    Uitzicht fotos zijn weer heel bijzonder .
    Zwempakken zijn ook om te bescheuren .
    En dolfijnen aandoenlijk.
    Gauw weer verder genieten .
    Heeeel veel groetejes van de tegenvoeters.
    echt de andere kant van de wereld.
    Super.
    Greetz bas.

• 27 Februari 2008 - 08:21

Elly:

Zal een wereld van verschil zijn, van het hektische Azië naar het rustige Nieuw-Zeeland. Ook weer een prachtig land zo te zien op de foto's. Gaaf pakkie Carola, staat je goed.... (dol fijn -weg- inderdaad). Lijkt me geweldig om met een campertje het land te doorkruisen. Toch jammer, geen 'flower power' mini van.... Misschien zelf wat schilderen?
    Hopelijk tot gauw!!
    Groetjes, Elly

• 27 Februari 2008 - 08:38

Anita:

he die Carola! ik ga er vanmiddag eens goed voor zitten..ga ik alles lezen! ik hoop dat jullie t erg naar t zin hebben! Goede reis nog! Liefs anita